Tricht vervolgt opmars met 2-1 zege tegen Wieldrecht

Tricht-Wieldrecht2-1

Tricht-Wieldrecht 2-1
Tricht zette zaterdag de mooie opmars in de tweede klasse voort. Thuis tegen de Dordtse periodekampioen Wieldrecht behaalde Tricht met 2-1 de derde zege op rij. Aanvoerder René van Soelen maakte beide Trichtse goals.
Al na drie minuten nam Tricht met 1-0 de leiding. Uit een hoge vrije trap van Joran Smit plaatste de opgerukte libero Harm van Brenk de bal door naar René van Soelen die in duikvlucht een prachtig doelpunt inkopte: 1-0. Tricht was met leuke aanvallen gevaarlijker dan een tegenvallend Wieldrecht, dat uit balbezit te weinig rendement wist te halen. Bij een Trichts schot van Pepijn Lambregts, de vervanger voor de zieke Ramon van Soelen, tikte de Dordtse keeper na bijna een kwartier de bal over de lat. Een treffer van Rick de Jongh werd wegens buitenspel afgekeurd en Tim van Dijken mikte te hoog. Vlak voor rust gaf scheidsrechter Kevin Konings uit Kerkdriel aan een speler van de gasten de enige gele kaart in deze sportieve wedstrijd.
Redding
Kort na de pauze moest Trichts keeper Rian Drost bij een gevaarlijk schot van de bezoekers een goede redding verrichten. Wieldrecht had aanvallend gewisseld en was nu sterker, maar opnieuw bleek waarom de Dordtse ploeg na het behalen van de eerste periodetitel zo in prestaties achteruit is gegaan. Tricht kwam defensief zelden in grote problemen en liep in de 73e minuut na een snelle uitval over rechts zelfs tot 2-0 uit. Uitblinker Ruben Lambregts lanceerde zijn broer Pepijn Lambregts en uit diens voorzet kopte opnieuw René van Soelen wederom raak: 2-0. Tien minuten voor tijd keerde de spanning echter al snel weer terug in de partij toen Wieldrecht met een van richting veranderd afstandsschot eindelijk wel succes had: 2-1. Wieldrecht drong nadien aan voor de gelijkmaker en voor Tricht kon Tim van Dijken aan de overzijde de zege ook nog niet veiligstellen. Met inmiddels Luke van Dijken en Sander Kars als verse krachten in plaats van Rick de Jongh en de geblesseerde Gerjan van Haarlem hield Tricht op zijn tandvlees met 2-1 de kostbare winst echter vast. Komende zaterdag wacht Tricht in Gorinchem de uitmatch tegen koploper SVW.

Anton van der Giessen