Tricht buigt met 1-3 voor routine van Woudrichem

Tricht - Woudrichem

TRICHT – Tricht weerde zich zaterdag in de tweede klasse thuis tegen Woudrichem kranig, maar na een 1-1 ruststand gaf de grotere Brabantse routine in de tweede helft de doorslag. Trichts keeper Jesse Kok keerde bij een 1-2 achterstand nog een penalty, maar vlak voor tijd viel met 1-3 voor het toen al tot een tiental gedecimeerde Tricht het doek.
Nieuwe tribune
Anderhalf uur voor het begin van deze competitiematch in Tricht werd de nieuwe, naar de overleden ere-voorzitter Jan van Arkel genoemde tribune in aanwezigheid van zijn vrouw Josien en twee dochters in een emotionele bijeenkomst geopend.
In de gelijkopgaande wedstrijd tegen Woudrichem opende Danny Schaap halfweg de eerste helft voor de gasten met 0-1 de score. Hij nam de bal na een corner ineens op zijn schoen en Trichts keeper Jesse Kok was kansloos op de van richting veranderde knal.
Gelijkmaker
Acht minuten voor rust werd het gelijk. Luke van Dijken joeg de bal uit een voorzet van zijn tweelingbroer Tim van Dijken diagonaal in de kruising: 1-1. Juist een kunststukje van twee kleinzonen van Jan van Arkel op deze memorabele middag. Met een kopbal van de opgerukte verdediger Harm van Brenk kwam het jonge Tricht zelfs nog dichtbij een voorsprong. Ook Ramon van Soelen uit een voorzet van Owen Hol en kort daarna Joran Smit kregen in het begin van de tweede helft voor Tricht kansen, doch zij scoorden niet. Dat deed Danny Schaap voor Woudrichem in de 58e minuut met een hard en ver schot door een woud van benen via zijn tweede doelpunt wel: 1-2. Tegenover slechts één gele kaart voor het fysiek sterke Woudrichem liep een wat geïrriteerd Tricht gaandeweg via Ramon van Soelen, Harm van Brenk, Owen Hol en René van Soelen relatief veel meer geel op.
Tien man
Twintig minuten voor tijd moest Ramon van Soelen met zijn tweede gele kaart en dus rood zelfs uit het veld. Na een overtreding van Harm van Brenk kreeg Woudrichem een kwartier voor afloop een penalty, maar Trichts doelman Jesse Kok wist via de paal deze strafschop van Danny Schaap te keren. Met tien man en de jonge spelers Lex Verschure en Tycho Voorneveld als verse krachten streed Tricht nog verwoed voor een niet eens onverdiend punt. Na een goede actie van Tycho Voorneveld gleed Tim van Dijken op het beslissende moment echter uit. In de slotminuut besliste Bori Secrève voor Woudrichem met 1-3 pas definitief de spannende partij. Ondanks het ontbreken van Arjan Hakkert, Pepijn Lambregts en Luuk Monker vanwege blessures kon Tricht toch op een verdienstelijke wedstrijd terugkijken. Komende zaterdag wacht Tricht bij het bezoek aan het niet zo best gestarte Wilhelmina’26 in Wijk en Aalburg een nieuwe mogelijkheid op de in de tweede klasse zo dure punten.

Anton van der Giessen

Bekijk hier de foto’s van Ab Donker.