Tricht blijft met één goal verschil winnen: 1-0 tegen Altena

Tricht-Altena 1-0

TRICHT – Tricht blijft in de tweede klasse duels met één goal verschil winnen. Zaterdag werd thuis tegen Altena met 1-0 zo al de vijfde nipte zege op rij behaald. Tim van Dijken werd matchwinner.

Het was overigens in Tricht een erg matige en weinig opwindende wedstrijd. Bij de thuisclub kon aanvoerder René van Soelen vanwege een blessure na de warming-up uiteindelijk toch niet meedoen. Zijn broer Ramon van Soelen loste pas na 25 minuten het eerste goede Trichtse schot van de wedstrijd, maar Altena-keeper Rob de Groot redde. Het meeste Altena-gevaar kwam nog van Patrick Zwart maar veel aanvalskwaliteit en vlot combinatievoetbal toonden de gasten ook niet. Tricht voor de rust overigens evenmin. Dus was 0-0 voor beide teams een terechte pauzestand.

Doelpunt Een foute trap van Altena-keeper Rob de Groot brak de wedstrijd negen minuten na de thee open. Luke van Dijken kreeg de bal en lanceerde meteen op links zijn tweelingbroer Tim van Dijken, die fraai met 1-0 zijn zevende competitiedoelpunt in de verre hoek schoot. Even later had de thuisclub meteen verder afstand kunnen nemen, maar Rick de Jongh scoorde niet en schoot naast. Daardoor bleef het erg spannend en kon Patrick Zwart voor een dreigend Brabants schot zorgen. Bij een terugspeelbal van Sander Kars en bij een schot van Julian Geelhoedt na een scrimmage moest de ervaren Trichtse keeper Rian Drost in de slotfase de gelijkmaker voorkomen en dat deed hij bekwaam. De laatste mogelijkheid voor Altena was een vrije trap in de extra tijd maar Tristan van Noorloos schoot hoog over. Arbiter Youri Kuipers uit Middelharnis trok in deze wedstrijd vijf gele kaarten: twee voor Tricht (Owen Hol en Arjan Hakkert) en drie voor Altena, inclusief de trainer. Met 24 punten wist Tricht op de ranglijst in de tweede klasse dankzij deze 1-0 winst tegenstander Altena in de omvangrijke middenmoot nu zelfs te passeren. Komende zaterdag heeft Tricht thuis tegen GJS weer een thuismatch.