Tricht bindt ook koploper SVW aan zegekar: 1-2

SVW-Tricht

De zegetocht van Tricht in de tweede klasse gaat onverminderd voort. Voor de vierde keer op rij werd met één goal verschil gewonnen. In Gorinchem zette Tricht zaterdag zelfs tegen koploper SVW tijdens de slotfase een langdurige 1-0 achterstand in een kostbare 1-2 overwinning om.

Aanvankelijk kwam Tricht er in het spel overigens niet aan te pas en al na elf minuten nam SVW dankzij een ver schot van Denzel Libretto verdiend met 1-0 de leiding. Pas in het laatste kwartier voor rust kon Tricht voorzichtig wat terugdoen, maar Tim van Dijken schoot hoog over en aanvoerder René van Soelen kopte net naast. Het rendement van het vele balbezit van SVW was niet groot maar de 1-0 voorsprong bij rust verdiende de thuisclub zeker. Ook in het eerste kwartier na de thee was SVW nog sterker maar nadien herstelde Tricht zich en bleek ook conditioneel meer inhoud te hebben. Tycho Voorneveld stuitte echter nog op de Gorkumse keeper. Met Ramon van Soelen en Pepijn Lambregts als nieuwe aanvallende krachten joeg Tricht op de gelijkmaker. Halfweg de tweede helft bofte Tricht echter wel dat een vrije trap van SVW via de binnenkant van de paal precies in de handen van doelman Rian Drost belandde.

Twee goals in slotfase

Al heel snel na het inbrengen van Tim Schook als derde verse kracht had die Trichtse invaller in de 83e minuut succes. Na een hoge voorzet van Joran Smit vanaf links kwam de bal via de opgerukte libero Harm van Brenk en captain René van Soelen bij Tim Schook die in een scrimmage goed raak kopte: 1-1. Hoewel Tricht nu beter speelde, kregen beide teams in de spannende slotfase kansen op de zege. Tim van Dijken stuitte bij de gasten op de Gorkumse keeper en claimde ook vergeefs een penalty bij de Zeeuwse arbiter Ron Huser, die liefst zeven gele kaarten uitdeelde (drie aan SVW en vier aan Tricht). Aan het begin van zeven minuten extra tijd ontsnapte Tricht wel aan een nederlaag bij een schot van SVW tegen de doelpaal. In de vijfde minuut van die blessuretijd werd het voor Tricht evenwel zelfs nog mooier met het late winnende doelpunt. Weer scoorde een Trichtse verdediger. Ditmaal was dat libero Harm van Brenk. Bij de tweede paal kopte hij een hoge vrije trap die Joran Smit weer vanaf links voorzette keurig binnen: 1-2. Met nu 21 punten heeft Tricht in een paar weken tijd ruim afstand genomen van de onderste regionen. Komende zaterdag is het zaak die fraaie opmars in de thuismatch tegen Altena uit Nieuwendijk te gaan voortzetten.