SAMENWERKING F.C. UTRECHT

Voetbalclinic F.C. Utrecht op Sportpark Crayestein

De jeugdafdeling van v.v. Tricht is een samenwerking aangegaan met F.C. Utrecht. Een samenwerkingsverband tussen regionale amateurclubs en F.C. Utrecht RAC Talentontwikkeling Midden-Nederland is een samenwerkingsverband tussen regionale amateurclubs en FC Utrecht. Het project heeft als doel om talentvolle spelers op te sporen en te selecteren voor de jeugdopleiding van FC Utrecht. Daar kunnen de talenten zich verder ontwikkelen in een professionele omgeving. Alles met als doel om later door te stromen naar het eerste elftal van FC Utrecht.

Het voordeel van RAC
FC Utrecht ondersteunt de RAC-clubs met een technisch beleidsplan en training clinics, onder leiding van oud-profvoetballer Koos van Tamelen. Daarnaast geeft de technische staf van F.C. Utrecht technische informatiebijeenkomsten voor jeugdtrainers van aangesloten verenigingen. Dit garandeert een hoog niveau van trainers en trainingen. Door deze ondersteuning wil F.C. Utrecht het niveau binnen de clubs handhaven dan wel verbeteren.
Verder kunnen ernstig geblesseerde RAC-spelers op een sportspreekuur van F.C. Utrecht terecht om zich door de medische staf te laten behandelen. RAC-spelers hebben zodoende een uitstekende begeleiding en maken ook kans om bij de F.C. Utrecht-jeugdopleiding in te stromen.

Vernieuwen en verbeteren
De trainers en scouts van F.C. Utrecht proberen het eerste elftal voortdurend te vernieuwen en te verbeteren. Binnen F.C. Utrecht geldt het beleid dat eerst in eigen gelederen wordt gekeken of spelers in aanmerking komen om het team te versterken. Spelers als Yassin Ayoub en Sean Klaiber, afkomstig uit de jeugdopleiding van F.C. Utrecht, hebben de weg naar het eerste elftal afgelegd, maar inmiddels kloppen ook andere spelers uit eigen gelederen aan bij het eerste team.

Jeugdscouting
RAC Talentenontwikkeling Midden-Nederland speelt een prominente rol in de jeugdscouting binnen F.C. Utrecht. De aangesloten regionale amateurclubs spreken af dat ze F.C. Utrecht informeren over talenten die binnen hun jeugdopleiding voetballen. Jeugdscouts bekijken deze spelers en beoordelen of zij worden uitgenodigd  voor een testwedstrijd. Indien de technische staf denkt dat de jonge spelers het niveau hebben om binnen de jeugdafdeling van F.C. Utrecht te voetballen, krijgen ze deze mogelijkheid aangeboden. Amateurverenigingen ontvangen voor elke speler van twaalf jaar en ouder die F.C. Utrecht opneemt in haar jeugdopleiding een financiële vergoeding ten behoeve van de eigen jeugdopleiding. Inmiddels hebben zich al meer dan vijftig verenigingen aangesloten en is bijna de helft van alle nieuwe spelers in de jeugdopleiding van F.C. Utrecht afkomstig van RAC-clubs.

Speciale aanbiedingen

Speciaal voor alle leden van v.v Tricht hebben wij soms erg leuke aanbiedingen. Wij kunnen dan naar een thuiswedstrijd van F.C. Utrecht in Stadion Galgenwaard tegen een sterk gereduceerd tarief .
De korting is voor leden tot en met 15 jaar van €14,10 naar €7,50 en voor leden vanaf 16 jaar van €23,50 naar €12,50.
Het bestellen van de kaarten is eenvoudig en snel en kan via www.fcutrecht.nl/vvtricht. Erg leuk als teamuitje bijvoorbeeld!

Training van F.C. Utrecht trainers en trainers van v.v. Tricht – inspelen en volleren.