Nipt en laat 2-1 verlies voor Tricht bij GRC14

Grc-tricht

TRICHT – Tweedeklasser Tricht leed zaterdag in een oefenduel tegen eersteklasser GRC14 in Giessen een late en nipte nederlaag. Na een vroege achterstand kwam Tricht nog verdiend tot 1-1 langszij maar in de slotfase pakten de Brabanders toch nog met 2-1 de volle winst.

Beide teams waren zaterdag niet op volle sterkte. GRC14 miste zijn sterke spits en bij Tricht ontbraken René van Soelen, Rick de Jongh en het complete vaste defensiecentrum. Na tien minuten nam de thuisclub bij de eerste kans in de wedstrijd meteen met 1-0 de leiding omdat Koen van Baardwijk in de rebound Trichts keeper Rian Drost passeerde. Tricht deed qua spel zeker niet onder voor de thuisclub, maar bij schoten van Tim van Dijken en Ramon van Soelen bracht GRC14-keeper Nicky Janssen, een paar jaar geleden nog bij Tricht onder de lat, heel knap redding. Tussendoor werd een tweede Brabants doelpunt terecht wegens buitenspel afgekeurd. Na de pauze zakte mede door de harde wind het spelpeil en trof GRC14 twintig minuten voor tijd de paal. Drie minuten later na dit pas eerste vermeldenswaardige moment in de tweede helft produceerde Tricht toch de verdiende gelijkmaker. Na een schot van Arjan Hakkert knalde Ramon van Soelen in de rebound mooi raak: 1-1. Die verdienstelijke score kon Tricht echter niet vasthouden want vijf minuten voor afloop verdween een van richting veranderde bal via de kluts onfortuinlijk in het Trichtse doel: 2-1. Tricht kreeg nog twee serieuze kansen op een nieuwe gelijkmaker maar vooral Pepijn Lambregts verzuimde om een goede actie van Tim van Dijken af te ronden.

Komende dinsdagavond 8 februari oefent Tricht in Everdingen tegen SC Everstein in een wedstrijd die een week eerder vanwege regen en wind werd uitgesteld.

Anton van der Giessen