Kostbare 0-1 winst voor Tricht

Tricht - Drechtstreek

Na de spectaculaire midweekse 4-5 winst bij GJS behaalde Tricht zaterdag in Papendrecht andermaal een kostbare zege. De wedstrijd tegen Drechtstreek was echter veel minder enerverend. Een vroeg kopdoelpunt van aanvoerder René van Soelen was genoeg voor de belangrijke Trichtse 0-1 overwinning.

Al na vier minuten nam Tricht na een corner de leiding. Joran Smit en Rick de Jongh brachten de bal voor het doel, waar René van Soelen raak kopte: 0-1. De rest van de eerste helft was saai met zwak voetbal van beide partijen op een hard en slecht bespeelbaar veld. Tricht, dat Arjan Hakkert, Tim Schook en Luke van Dijken vanwege blessures al miste, moest meteen na rust ook verdediger Gerjan van Haarlem wegens liesklachten vervangen door Sander Kars. Op het middenveld weerde de jonge Tycho Voorneveld zich in de Trichtse basiself overigens kranig.

De tweede helft bracht wel wat meer opwinding dan voor rust. Tim van Dijken bediende op maat Ramon van Soelen, die echter het zijnet trof. Het tegenvallende Drechtstreek kreeg twaalf minuten na de thee zijn enige grote kans van de wedstrijd, doch Trichts keeper Rian Drost redde met zijn voet. Veel scoringsmogelijkheden kreeg ook Tricht niet, maar tweemaal kwam Ramon van Soelen toch dichtbij een doelpunt. Eerst trof de Trichtse medetopscorer op aangeven van Tim van Dijken echter de doellat en daarna leverde hij een dreigende voorzet af en redde de thuisclub nog net in de eigen doelmond. De goed leidende Zeeuwse arbiter Josephe Ngoumout had geen kaarten nodig. Dankzij de 0-1 overwinning heeft Tricht nu afstand genomen van de staartgroep en is het zaak de opmars komende zaterdag thuis voort te zetten tegen de even kennelijk wat in mineur geraakte periodekampioen Wieldrecht.

Anton van der Giessen