Gerrit van Blitterswijk, een échte Trichtenaar, overleden

Een op en top clubman, een sympathiek en prettig mens is niet meer. Maandagavond 26 oktober is onze clubgenoot Gerrit van Blitterswijk, Groen-Witter in hart en nieren thuis overleden. Gerrit was al geruime tijd ernstig ziek en hoewel zijn vooruitzicht weinig vertrouwen bood, greep Gerrit ieder sprankje hoop aan om langer op deze wereld te kunnen blijven en te genieten van het leven.

Gerrit heeft vanaf zijn 14e(!) maar liefst 15 jaar lang in Tricht 1 gevoetbald, eerst als rechtsbuiten, later als back. Hij sloot actief voetbal af bij de veteranen, waarbij in de rust het bekende sjekkie nooit ontbrak. Later ontfermde hij zich samen met zijn maat Peer van Toorn als jeugdtrainer over de kabouters (mini’s). Als installatiemonteur was Gerrit betrokken bij alle bouwprojecten van de vereniging: de nieuwbouw van de kantine, het jeugdhonk en de uitbreiding van kleedlokalen. Mede op basis van zijn bouwkundig inzicht is hij ook de nodige jaren bestuurslid geweest als commissaris opstallen en is voor dit alles terecht benoemd tot Lid van Verdienste.

Waar hij eerder dit jaar door de corona maatregelen zijn verjaardag alleen in het ziekenhuis moest vieren, was hij de laatste tijd toch ook weer langs de velden te vinden om zijn kleinzoons Yorick en Milan aan het werk te zien en te supporten.

Ongeloof en verdriet overheersen nu, maar dierbare herinneringen zullen blijven bestaan.  Gerrit is slechts 70 jaar geworden. Gerrit, bedankt voor alles wat je voor onze club hebt betekend en de betrokkenheid, die je altijd met de club hebt getoond.

Onze gedachten gaan uit naar zijn familie. Het bestuur en de club wensen zijn vrouw Hetty, zijn (schoon) kinderen en kleinkinderen ontzettend veel sterkte dit verlies te dragen en een plaats te geven. Gerrit zal enorm gemist worden.