Doelpuntrijk 3-3 gelijkspel voor Tricht

Tricht-Drechtstreek

TRICHT – Tricht kwam zaterdag thuis tegen Drechtstreek na een goede start en een vroege 1-0 voorsprong toch na de rust met 1-3 achter, maar in het laatste wedstrijdkwart bereikte Tricht nog een 3-3 gelijkspel.
Voor rust was Tricht duidelijk beter dan een door invallers zwaar gehavend Drechtstreek. Al na zeven minuten opende Rick de Jongh na een combinatie met Tim van Dijken de score: 1-0. Nadien kreeg de jonge Rick de Jongh nog twee mooie kansen, maar eerst redde keeper Laurens Rotman en bij de tweede keer mikte Rick de Jongh te hoog. Pas aan het eind van de eerste helft lieten ook de gasten zich gelden, maar zij verzuimden een fout van Harm van Brenk af te straffen. Tricht was kennelijk nog niet genoeg gewaarschuwd want meteen hierna werd het op slag van rust toch 1-1 omdat Ties van Aggelen een harde voorzet afrondde. Vier minuten na de thee werd het zelfs 1-2 doordat Trichts keeper Jesse Kok na een nieuwe actie van Ties van Aggelen een riskante terugspeelbal ook nog eens in eigen doel werkte.
Penalty
Tot overmaat van Trichtse ramp kreeg Drechtstreek twaalf minuten na de pauze wegens een overtreding van Joran Smit ook nog eens een penalty, die Joey Hakkesteeg benutte: 1-3. Voor een aangeslagen Tricht zag het er toen even somber uit, maar met Ramon van Soelen als verse kracht in plaats van back Luuk Monker drong de offensiever ingestelde thuisclub aan. Keeper Rotman tikte een schot van Tim van Dijken nog over de lat, maar halfweg de tweede helft kwam Tricht toch tot 2-3 terug. Arjan Hakkert brak in het centrum door en schoot de bal langs de keeper: 2-3. Op aangeven van Joran Smit kwam Tricht al dichtbij de gelijkmaker maar Tim van Dijken schoot tegen de paal. Met Gerjan van Haarlem als tweede invaller streed Tricht nog voor een punt. Bovendien moest Drechtstreek na een zwaar gestrafte rode kaart voor Patrick Tukker in de 83e minuut met tien man verder. Daarvan profiteerde Tricht al heel snel want reeds twee minuten later werkte Ramon van Soelen na een voorzet vanaf rechts met de hulp van een Drechtstreek-verdediger de 3-3 over de doellijn. Ook Ruben Lambregts viel bij Tricht nog in en vlak voor tijd voorkwam Drechtstreek-keeper Laurens Rotman dat Joran Smit de thuisclub laat alsnog de zege bezorgde. Zo bleef het 3-3, pakte Drechtstreek het eerste punt en bezit Tricht nu vier punten. Komende zaterdag wacht Tricht de zware uitbeurt tegen koploper Wieldrecht in Dordrecht.