Wilhelmina’26 in blessuretijd langszij Tricht

TRICHT • In een aantrekkelijke wedstrijd speelde Tricht gelijk tegen Whilhelmina’26. In blessuretijd scoorden de gasten uit Wijk en Aalburg 2-2.

Tricht miste een aantal basisspelers. De niet geheel fitte goalgetter Tim van Dijken zat op de bank en zijn broertje Luke was op vakantie. Daarnaast was Ramon van Soelen ook afwezig vanwege een blessure.

Toch kwam Tricht al in de 25e voorsprong door een omhaal van Joran Smit. Hij scoorde uit de rebound nadat Owen Hol tegen de keeper had geschoten.

Het was een tikkeltje onverdiend want tien minuten eerder had Wilhelmina al op voorsprong moeten komen toen spits Samuel Hartgers een voorzet van de goed doorgekomen Gerbrand Vos net naast schoot. Ook was aanvoerder Kevin van Esch dicht bij een doelpunt maar zijn schot belandde naast de verkeerde kant van de paal.

Dezelfde van Esch schoot na rust in de 47e minuut dan toch raak. Hij schoot een vrije trap netjes in de verre hoek. In de tweede helft was de Trichtse topscorer Tim Van Dijken ingevallen voor de geblesseerde Rick de Jongh. Van Dijken had precies acht minuten nodig om het net te vinden. Na goed doorzetten van Sander Kars schoot hij de 1-2 in de touwen.

Hierna ging Wilhemina’26 op jacht naar de gelijkmaker en kreeg Tricht meer ruimte en legio kansen om de voorsprong te vergroten. Zo werd een kopbal van René van Soelen uit de kruising getikt door keeper Joran de Laat en bij een levensgrote kans van Owen Hol redde De Laat met een katachtig reflex.

Aan de ander kant waren er ook grote kansen voor de Wijk en Aalburgers. Een schot van Djemal Arikan werd ternauwernood uit het doel getikt door keeper Denny Swanink. Samuel Hartgers en Robert Bouwman kopte over en naast.

Wilhelmina’26 drukte Tricht steeds meer naar achteren. De thuisclub kwam nauwelijks meer aan voetballen toe. Toch had Arjan Hakkert de 3-1 moeten scoren. Uit een spaarzame counter schoot hij tegen de keeper op.

Het leek er op dat Tricht de met kunst en vliegwerk stand hield. Maar in blessuretijd was het dan toch raak. Keeper Swanink kon nog net met de vingertoppen een schot uit het doel werken maar Willian Colijn was er als de kippen bij om de verdiende gelijkmaker binnen te schieten.

De trainer van Wilhelmina Ömer Kaya was opgelucht met de late gelijkmaker. “Het was verdiend dat we hier toch nog een punt halen. Het was misschien wel reëler geweest wanneer we hadden gewonnen. Ik vond ons de bovenliggende partij. We komen ongelukkig twee keer op achterstand door frommelgoals. Na de 2-1 moesten we aan de slag. We hebben kansen zat gehad. Dan is terecht wanneer hij toch valt.”

Aan de andere kant was trainer Jacob van Zanten teleurgesteld. “De ruimtes waren groot aan beide kanten. Het was een vechtwedstrijd en zij speelden erg aanvallend. Daardoor was er in de omschakeling veel ruimte. Maar wij hadden een aantal geblesseerden en spelers die met pijntjes speelden. Je ziet dat wij een jong team hebben. In plaats dat we druk vooruit zetten gaan we achteruit voetballen. Daarnaast hadden we gewoon 3-1 moeten scoren. “