Vuren 2 gedoofd door Tricht 4

Tricht 4

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen rode lantaarndrager Vuren 2 op het programma. Een welbekende tegenstander waar we meer moeilijke wedstrijden tegen hebben gespeeld dan makkelijke. In het kader van 11/11 was de wedstrijd ook nog eens vervroegd omdat van de ca. 20 selectiespelers, er liefst 2 naar Oeteldonk moesten (Marc en Kevin waren al vooruitgestuurd i.v.m. ambitieuze dorst). Overigens leverde dit vervroegde tijdstip wel een teleurgestelde Sven op, hiermee kwam zijn uitgebalanceerde voedingspatroon op wedstrijddagen in het geding (kaascroissant en een blik energydrank). Dat hij na de wedstrijd dan ook meteen weg was zullen we maar toeval noemen.
Naast de lijst met afwezigen is het juist leuk om te benadrukken wie er deze wedstrijd sinds lange tijd wel weer te bewonderen was. Na de terugkeer op de donderdagavond, wat meteen gevierd werd met een rondje frikadellen, stond deze zaterdag in het teken van Tonnaldo zijn rentree. De laatste wedstrijd van Tonnaldo is inmiddels alweer bijna een jaar geleden (winnend doelpunt bij Herovina dat gevierd werd met een fles Schrobbeler, niets bijzonders) dat hij actief was binnen de lijnen. Helaas zit een terugkeer als voetballer er voorlopig niet meer in, maar voorlopig wel als grensrechter. Blij dat je er weer bij bent Ton en jouw rentree meteen opluisterde met een tackle op de krat bidons.
De opstelling: Jon; Stan, Mike, Nick, Sven; WP, Tim, Ruben en Wesley; Rob en Gregory. Op de bank begonnen Willem, Robin en Boer (lijkt wel het begin van een mop).
Op het kunstgrasveld brak voorzichtig het zonnetje door om 12.30, ook dat zijn we niet gewend van wedstrijden tegen Vuren. Vanaf het begin af aan een goed voetballend Tricht 4, met veel druk op de bal en er werd lekker gespeeld vanuit achteruit. Dit leverde al snel de verdiende 1-0 op van de gretige Rob na een weergaloze assist van Stan (zijn eigen woorden). Nog voor de rust werd de wedstrijd in principe al beslist door een eigen doelpunt van Vuren (al zat hier misschien ook nog een stukje snor bij van Wesley) en een schitterende kopbal van Gregory uit een corner.
In de rust was de sfeer goed en werd er bevestigd wat niemand dacht, het uitmuntende spel had natuurlijk niets te maken met de terugkeer van trainer Marco Stam.
In de tweede helft was de start rommelig en het spel leek in niets meer op dat van de eerste helft. Omdat ook Vuren niet echt een vuist kon maken kan ik me voorstellen dat de neutrale toeschouwer weinig te genieten had. Gelukkig dat die er dan ook niet waren. Doelpunten werden er overigens nog wel voldoende gemaakt, 5 stuks in totaal die eerlijk werden verdeeld (4 voor Tricht en 1 voor Vuren). Gelukkigen aan de zijde van Tricht waren Rob (mooie assist van Sven), Gregory, Tim en WP. Hiermee boekt Tricht 4 zijn 3e zege op rij met de uitstekende doelcijfers van 15 voor en 2 tegen en blijft het dit seizoen nog ongeslagen. Voor de winterstop staan nog maar 2 wedstrijden op het programma, tegen zowel ASH 2 (25-11) als WNC 3 (02-12) mag er thuis worden aangetreden.