Arjen Kaasjager wordt groen-witter!

Arjen Kaasjager

Aanvoerder René van Soelen kwam van WNC terug naar Tricht en nu heeft keeper Arjen Kaasjager, waar René nog mee heeft gevoetbald, aangegeven dat ook hij van WNC naar Tricht gaat komen. Arjen is een ervaren keeper uit Tuil die zijn voetbalopleiding genoot bij OJC/Rosmalen en RKC.

1. Voor degene die jou niet kent, stel je even voor. Waar woon je, werk je, leeftijd, gezinssituatie?
    Ik ben Arjen Kaasjager, woonachtig in Waardenburg, waar ik samenwoon met mijn vriendin Janine en dochtertje Liv. Ik ben 30 jaar, en ik werk bij een chrysantenkwekerij in het dorpje Tuil.
  2. Wat voor soort keeper ben je? Lijnkeeper of meevoetballend of ben je meer allround? Is er een systeem wat jij het liefst speelt, 4-4-2 of 4-3-3 of maakt je dat niet uit?
    Lastig omdat over mezelf te zeggen maar ik vind mezelf denk ik een allround keeper, ben niet de allergrootste keeper, dus moet het van mijn explosiviteit en snelheid hebben. Het systeem maakt me niet zoveel uit, het gaat erom in welk systeem het team het beste kan presteren.
  3. Je speelt al negen seizoenen bij WNC in de 1e klasse, nadat je in het eerste jaar direct promoveerde. Denk je dat je dat hogere niveau gaat missen in de 2e klasse?
    Missen denk ik niet, het zal misschien wel even wennen zijn maar dat maakt me niet zoveel uit.
  4. Je hebt sinds kort een dochtertje. Heeft dat meegespeeld in je keuze om ergens anders te gaan voetballen?
    De geboorte van Liv is wel 1 van de mooiste dingen die er gebeurt zijn in mijn leven, maar het heeft geen invloed gehad op mijn keuze om te vertrekken bij WNC.
  5. Wij hebben uit betrouwbare bronnen vernomen dat je ook bij enkele ander clubs kon komen spelen; waarom koos je tóch voor v.v. Tricht?
    Ja dat klopt, overigens ook mooie clubs. Maar ik denk dat het beste bij VV Tricht pas, we hebben toevallig in de voorbereiding nog tegen elkaar gespeeld, dat heeft wel indruk gemaakt, ook na afloop van de wedstrijd, haha.
  6. Je bent na negen seizoenen een echte WNC’er geworden en één van de weinigen die zolang daar speelt. Is er iets wat je zeker zal gaan missen?
    Iets specifieks kan ik zo niet noemen, maar na 9 jaar heb ik wel veel mensen daar leren kennen, die zal ik zeker gaan missen. Heb het altijd heel goed naar mijn zin gehad.
  7. Je komt hier in een erg jong team terecht; kan jij met jouw ervaring deze jongens beter maken denk je?
    Of ik ze beter kan maken weet ik niet, ik hoop ze misschien wel te kunnen helpen.
  8. Je kent onze aanvoerder René van Soelen, maar ken je verder nog jongens die nu in Tricht 1 staan?
    Ik ken verder alleen Arjan Hakkert persoonlijk, de rest ken ik niet. Maar ik heb van René gehoord dat het een leuke groep is en dat ik het er zeker naar mijn zin zal hebben.
  9. Je werkt momenteel bij de hoofdsponsor van WNC, heb je met hem over je vertrek gesproken?
    We hebben er wel even over gesproken; ze vinden het jammer, maar ze hebben er wel begrip voor.
  10. Onze interim keeper, Rian Drost, is momenteel 41 jaar. Denk je dat jij ook nog zolang door zou kunnen gaan?
    Pfff lastig, allereerst super knap om op je 41ste nog je wedstrijden op dit niveau te kunnen spelen. Ik hoop het hem na te kunnen doen, maar dan moet ik wel fit blijven en het nog steeds leuk vinden.
  11. Je keept nog gewoon bij WNC tot de zomer, maar waar denk je dat Tricht volgend seizoen zou moeten kunnen eindigen in de competitie?
    Ik hoop toch wel in het linker rijtje te eindigen; ik heb gehoord dat er veel talent in de groep zit. Dat gemixt met ervaring, dan zou het zeker een mooi seizoen kunnen gaan worden. Ik heb er in ieder geval zin in.

Bedankt voor je medewerking en veel plezier aankomend seizoen!