4e wedstrijddag JVA-bokaal

Verslag 8 mei

Op de eerste 3 wedstrijddagen was het weer optimaal, maar vandaag kregen we te maken met vocht uit de Trichtse hemel. Voor de velden is het zeker goed. Ze beginnen weer kleur te krijgen. De mannen en vrouwen van het droomteam van de COOP hadden en dagje vrij, maar een aantal had toch niets te doen en kwam hun tegenstanders bekijken. Een aantal mocht meespelen, omdat erbij VAN DOORN boys & girls de corona had toegeslagen. Enrico, Sil, Patrick en Stan beterschap.

De eerste wedstrijd van vandaag ging tussen BASTION united en die gasten van UITERWAAL. Op papier een leuke wedstrijd, en dat werd het ook. Jeroen Brouwer zijn team had vorige week vrij en begon gretig aan de pot. Na 16 minuten kreeg Jesse Kok “ de vliegende kiep “ de bal buiten het strafschopgebied aangespeeld. Hij bedacht zich geen moment en krulde de bal in de verste hoek, 1-0. De mannen en vrouwen van Jacob van Zanten rechte hun rug en probeerde de gelijkmaker te forceren. Eerst schoot Tycho Voorneveld een vrijetrap op de lat ( beelden binnenkort op FB ). In de laatste minuut voor de rust was het wel raak.  Nu schoot Tycho wel raak, 1-1

Na de rust duurde het weer 16 minuten voordat de knijpers van BASTION op voorsprong kwam. Nu was het Rick de Jongh die met een afstand schot de 2-1 liet aantekenen. Over de hele wedstrijd bekeken was won uiteindelijk de ploeg die het betere van het spel had. Het bleef niet bij 2-1 , want Bjorn Hol scoorde 2 minuten voor tijd de 3-1. Met deze overwinning komen zij op 6 punten. UITERWAAL blijft op 3 punten staan, maar die gaan nog meer punten halen. Tijdens de wedstrijd kreeg Jan Kars OPEENS last van zijn lies. Er wordt gefluisterd dat hij de duels tussen zijn kinderen niet kon bijbenen!

De late wedstrijd ging tussen de slapers van VAN DER SCHUIT en het door corona geteisterde VAN DOORN boys & girls. Bij winst van de thuisploeg zou de stand nog closer worden. Jack had zijn mannen en vrouwen goed het veld ingestuurd. Na 6 minuten pikte Wessel Uiterwaal de pass van Tim van Dijken op, en rondde beheerst af, 1-0. Beide ploegen deden weinig voor elkaar onder. Kansen aan beide kanten. In de eerste helft werd niet meer gescoord. In de 2e helft kregen de slapers een duidelijke strafschop. Redouan vloerde een doorgebroken speler. Rinske Dijkstra mocht proberen om het van 1-0 opeens 3-0 te maken. De pingel werd een prooi voor de trotse Redouan. 10 minuten later volgde een strafschop aan de andere kant. Wouter Vos kreeg de kans om te scoren, maar zijn schot werd door Tim Schook met de arm gekeerd. Nu was het moment voor Sara Wammes om hun achterstand om te buigen in een 2-1 voorsprong. Zij schoot beheerst binnen en omdat de goals van vrouwen/meisjes dubbel tellen, was het 2-1 voor VAN DOORN. Beide ploegen kregen verschillende mogelijkheden. Met nog 12 minuten te gaan werd het 2-2. Thom Vink rondde een combinatie met Tim van Dijken doeltreffend af, 2-2. VAN DOORN perste er nog een klein eindsprintje uit. Yorick zal vannacht nog wel een keertje wakker worden van de bal die hij aan de verkeerde kant tegen het net schoot. Zo eindigde deze leuke wedstrijd in 2-2.

Op zaterdag 15 mei gaan we verder met de volgende wedstrijden:
(13.00) COOP dream team – UITERWAAL champs
(15.00) BASTION united – VAN DER SCHUIT slapers

Stand en doelpuntenmakers klik hier.