3e speeldag JVA bokaal

Lieke de Bruin neemt revanche, Pepijn Wijgers en Yorrick de Jongh scoren beide een werelddoelpunt. Wouter Vos blijft bovenaan bij de doelpuntenmakers.

Op de 3e speeldag van de Jan van Arkel bokaal werkte het weer ook weer mee. Als de zon weg was dan werd het wat killer, maar over het algemeen was het prima weer om te voetballen. De eerste wedstrijd was een wedstrijd tussen 2 ploegen die nog niet hadden gewonnen. UITERWAAL champ verloren met 2-1 van de VAN DOORN boys & girls, en de slapers van VAN DER SCHUIT speelde knap gelijk tegen het dream team van COOP. De slapers stonden weer onder leiding van J. R. uit G. en zijn assistent R. B. uit G. UITERWAAL begon zeer sterk aan de wedstrijd. Het was publiekslieveling Max Zadelhoff die al snel de 1-0 binnen schoot. Of het nu was dat de slapers nog niet helemaal wakker waren, of dat de tegenstander gewoon iets beter waren vandaag. Niemand zal het weten !!! Bij de rust stond het gewoon 4-0. Eerst maakte Max zijn 2e van deze zaterdag, en Levi Verrips scoorde de 3 en 4-0. In de rust werden de poppetjes bij VAN DER SCHUIT op scherp gezet, en resulteerde in 2 snelle doelpunten. Thom Vink scoorde de 4-1 en Dion van de Water de 4-2. Even leek het op dezelfde comeback van een week geleden. Kansjes kwamen er wel, maar gescoord werd er door de slapers niet meer. Aan de andere kant gaf scheidsrechter van Dijken een strafschop. Lieke de Bruin, die 2 weken geleden bij een 2-1 achterstand miste, kreeg vandaag van leider Jacob een herkansing. Zelfverzekerd ging ze achter de bal staan en stuurde Thijs van Elteren de verkeerde kant op. Door deze dubbel teller werd de eindstand 6-2. De eerste 3 punten zijn binnen voor de jongens en meiden van Jacob van Zanten. De slapers gaan volgende week weer een poging wagen.

De tweede wedstrijd van vandaag ging tussen het COOP dream team en de boys & girls van VAN DOORN. Het droom elftal van de supermarkt won hun eerste wedstrijd en speelde in hun tweede gelijk. De jongens en meiden van Bas en Amber wonnen hun eerste, maar verloren vorige week met grote cijfers van BASTION united. Tijd voor een revanche !!!
Het liep niet vanzelf bij COOP. De boys & girls liet fris spel zien. Toch duurde het een tijdje voor het eerste doelpunt viel ( en wat voor één !!! ). Pepijn Wijgers zou het hoogtepunt van zijn voetbal loopbaan beleven. Ongeveer 5 meter buiten het strafschopgebied nam hij de bal op zijn pantoffel. De bal vloog, vloog en bleef vliegen tot hij uiteindelijk in de verste kruising terecht kwam. Wat een doelpunt ( en niet de laatste van vandaag !!! ). Net voor de rust verspeelde Milan de bal aan Bjorn Bambacht. Die snelde richting de goal en haalde verwoestend uit, 2-0. Na de rust werd het al snel 2-1. Hamid Tahir maakte de anschlusstreffer, 2-1. Het spel ging verder op het middenveld met wat kansjes aan beide kanten. De 3-1 viel toch nog onverwacht. Mert Okuyucu gaf de bal van rechts voor de goal waar Wouter Vos snoeihard binnen kopte. Alweer zijn 4e van deze competitie. Als je denkt dat je alles heb gehad, dan mochten we nog een werelddoelpunt beleven. Yorick de Jongh kwam 1 op 1 met Rick van Gameren. In plaats van te schieten stifte hij de bal over Rick heen. Een klasse doelpunt !!! Van wie zou hij dat hebben ? Van zijn vader of van opa Gerrit ? Ik denk van zijn veel te vroeg overleden opa en vv Tricht icoon Gerrit van Blitterswijk. De ploeg die het meest verdiende nam de 3 punten in bezit.

Na 3 weken mogen we wel spreken van een succes. Vooral de vrouwen en meisjes vinden het leuk om mee te mogen doen. Over het algemeen worden zij ook betrokken bij het voetbalspel. Scoren doen ze ook. Het verschil tussen mannen en vrouwen is natuurlijk duidelijk te zien, maar van spelvreugde kunnen de mannen weer wat leren. Ook floot vandaag Jan Oosterbaan voor de eerste keer mee. Hij zal wekelijks zijn wedstrijdjes mee fluiten. Hij is in opleiding om clubscheidsrechter te worden. Die cursus, die hij samen met Gary van Coevorden, Jack Rietbergen en Louis van Oort, bij Nivo Sparta volgt ligt nog stil i.v.m. de corona maatregelen, dus kan hij nu wat oefenwedstrijden fluiten.

Op zaterdag 8 mei gaan we verder met de volgende wedstrijden:
(13.00) BASTION united – UITERWAAL champs
(15.00) VAN DER SCHUIT slapers – VAN DOORN boys & girls

De stand na 3 speeldagen ziet er zo uit:

(1) VAN DOORN boys en girls 3-6 (7-8) -1

(16) Hamid Tahir (COOP) 1 3 wedstrijden
(17) Arjan Hakkert (UITERWAAL) 1 2 wedstrijden
(18) Owen Hol (COOP) 1 3 wedstrijden

Als je geroepen voelt om een wedstrijd samen met een andere scheids te fluiten, of als toezichthouder, dan mag je een bericht naar mij sturen:
theref@online.nl