Trainingskamp Barcelona!

Fanzone

omhoog
9 users have voted.

We hadden er lang naar uitgekeken. Het eerste buitenlandse trainingskamp met onze jongens naar Spanje. Reeds in september geboekt en in Hostel TOC Barcelona in het centrum boekten we een prima onderkomen.
Op vrijdag 5.30 uur verzamelen bleek toch niet voor iedereen haalbaar. Gelukkig konden we om 7 uur de lucht in en zonder vertraging kwamen we op het vliegveld BCN aan. Met Hollands weer begonnen we onze eerste dag.
Met de bus naar het hostel. Kamers verdelen en spullen opruimen. Vervolgens naar de Ramblas waar we vriendelijk werden uitgenodigd om de eerste Tapas naar binnen te werken. Daar maakten we dan ook gretig gebruik van om daarna de binnenstad te verkennen. Om 16.00 uur werden we in het grootste stadion van Europa de FC Barcelona verwacht. Met het openbaar vervoer: Metro en wat loopwerk kwamen we uiteraard op tijd aan. Prachtig de tour en flinke meters omhoog in de benen naar de bovenste ring van het stadion. Het museum was prachtig en de laatste meters richting de shop commercieel gezien goed over nagedacht! Indrukwekkend de prestaties van onze landgenoten in deze prachtige voetbaltempel.
’s Avonds wat gegeten en in het hostel wat gedronken met elkaar. De jeugd had wat afspraken gemaakt om wat nieuwe clubs van binnen te bekijken en de staf onderhield wat gesprekken in het hostel. Op tijd iedereen naar bed want de volgende dag stonden pittige trainingen op het programma.
Zaterdagochtend een prima ontbijt. Wat gesprekken gevoerd hier en daar en om 11.30 uur trokken we als groep richting het strand. Eerst wat fietsen gehuurd. Daarna wat verhalen gedeeld maar om 13.00 uur begon de pittige warming up van onze keeperstrainer Ben. Na een half uur waren de mannen er klaar voor en konden we op het center court van het strand terecht voor de voetvolleywedstrijden. Onder toezicht van menig toeschouwer kregen onze jongens regelmatig de handen op elkaar. Er werd gestreden voor ieder punt en de onderlinge krachtsverschillen waren miniem. Na afloop de uitgestelde nieuwjaarsduik in het koude water aan de Costa Brava. Met een goede lunch aan het strand achter onze kiezen met een temperatuur van rond de 20 graden in de zon kregen de meesten weer wat kleur.
In het hostel eerst wat bijkomen en douchen waarna de eerste sportvragen werden afgevuurd. De kamer van Rani, Tim S, Tim van D en Luuk wist de meeste vragen goed te beantwoorden waarvoor hulde! Tim S mocht het restaurant uitkiezen en met de complete groep trokken we naar de beste Argentijn van Barcelona.
Heerlijk gegeten liepen we met een voldaan gevoel ondanks wat spierpijn weer richting ons hostel. Daar praten we nog na over de geslaagde trainingen en de mooie dag aan het strand. De jeugd verkoos de benen te nemen richting de haven waar nog menig club werd verkend. De staf verkoos de heerlijke banken van het hostel.
De volgende ochtend werd duidelijk dat de afgelopen 2 dagen hun tol hadden geëist. Moeizaam werd de zondag opgestart. Het uitfietsen richting de Sagrada Familia deed menigeen goed. De Mac en het prachtige park erachter ook. Daarna fietsten we naar het strand en de haven voor een afsluitend drankje. Rond 18.00 uur vertrokken we richting vliegveld. Onze vlucht verliep voorspoedig en moe maar voldaan stappen we in Eindhoven weer uit. Met de lovende woorden voor de organisatie bespraken we er alles aan te doen om de tweede competitiehelft beter voor de dag te komen.
Met dank aan alle sponsoren, bestuur en organisatoren
Spelers en Staf VV Tricht

Ps meer foto’s zijn te vinden op de facebooksite van VV Tricht